OBRA DE RAMÓN CONDE EN PONTEVEDRA
Mateo
Fontán Couto
Nado na cidade
de Ourense o 18 de decembro
de 1951,
Ramón Conde é
un referente da escultura contemporánea
española; dono dunha
linguaxe
propia
e atrainte que fala dende a plena expresión artística baixo un
tratamento coidado e "científico".
Estudante
de Filosofía e Letras en Santiago de Compostela –non
rematou a carreira aínda que nutriuse de moitas experiencias e
consolidou un sistema de coñecemento autodidacta–,
a súa obra e primeiras exposicións se verían
influídas pola
psicanálise. A obra de Ramón
Conde será, polo tanto, un camiño dilatado e harmonioso no tocante
a propoñer un discurso onde a arte enténdese –segundo o propio
autor di– como
un sistema de comunicación. A
procura dun estado de ánimo mediante o estudo e a expresión dos
grandes volumes –o colosalismo– e os retorcimientos
do corpo que desembocan na exploración da alma. Anatomía e
espírito, por tanto, fronte a fronte nun diálogo expresionista e, a
miúdo, interior. Un
referente da actual escultura cun selo moi recoñecible nos seus
afamados gordos e moles que posúen a capacidade de fascinarnos
A súa traxectoria
levouno a realizar numerosas
exposicións –dende a
primeira no Museo Arqueolóxico en Ourense aló polos 70 do pasado
século– en Galicia (de
especial polémica foi unha titulada “O Poder” realizada en
Santiago de Compostela en 2014),
Europa e América. As súas obras atópanse repartidas por toda a
xeografía do país, constituíndo algunhas delas verdadeiras iconas.
Da súa autoría son, por exemplo, “Os Redeiros” en Vigo (1991),
“Gardián” en
A Coruña (1994), “A Leiteira” en
Ourense (1999), “Man con
man” en Vilagarcía
de Arousa (2004), “Arco de triunfo”en
Lugo (2007), etc. Tamén realizou
monumentos a coñecidos
personaxes como Manuel Antonio, Macías o “Namorado”, Anxel Fole,
Ferro Couselo ou Alonso III de Fonseca no claustro do Pazo
de Fonseca
en Compostela.
Na cidade de
Pontevedra podemos admirar, na
rúa da Alhondiga tras o Concello,
a obra titulada “Fiel contraste”, onde o protagonista é un
personaxe histórico, documentado dende o século XVI, encargado de
dirimir os conflitos
do peso exacto dos produtos nas feiras. A escultura principal
mostra trazos
fortes e unha sensación de autoridade e poder, no seu rostro
atopamos o rostro do autor –característica da obra de Conde–
mentres o personaxe sostén
unha balanza. A escena complétase
con catro siluetas representando tratantes e vendedores das feiras. O
conxunto non deixa lugar a dúbidas respecto a súa autoría. A
obra foi inaugurada o derradeiro día de abril de 2010.
Dende aquela sufriu varias
agresións, sobre todo na pesa que sostén o “forzudo”.
Ningunha
outra mostra deste autor atopamos no noso de seu interesante catálogo
de escultura pública da cidade. No entanto, ata datas recentes
podiamos admirar a escultura titulada “Cabeza amistosa”, na
Avenida Estación, como parte da colección do
xa pechado Centro de Arte Jaime Trigo. Formaba
unha imaxe típica no pequeno xardín diante do establecemento.
Descoñezo se a obra foi vendida ou a onde puido ir
parar. Teño a impresión de que sería unha boa cousa o adquirila, por
parte dalgunha administración, e deixala no sitio no que tanto tempo
estivo, ampliando a nómina de obras na cidade deste autor
transcendental na arte actual.
Para saber máis:
"Fiel contraste". (Foto: Benito Juncal) |
"Cabeza amistosa". (Fonte: Wikipedia) |
Comentarios
Publicar un comentario